English:
While you are setting up a scene in Autodesk Showcase you want to integrate ID-Plates or other information such as brand logos on a cell phone. In Showcase you you can integrate this by using decals.
This brings me straight to the point:
„How to create a nice bump texture for the use as a decal in Showcase?“
You have some possible choices!
- Using the expensivest method CrasyBump (After trail piriot 299$)
- The more cost-effective Shader Map Pro (20$)
- The nVidia Photoshop Plug-in (Free)
For the most of you the nvidia solution would be selected for the first approach (same with me), but how to integrate to use the Plug-in and how to get it on a surface?
Kyle Liao of OITC (Taiwan Autodesk Distributor) wrote a nice step by step tutorial how to work with the Plug-in and how to use it in Showcase.
Deutsch:
Wenn Sie mit Showcase arbeiten und gerade dabei sind eine Szene aufzubauen in der ein Typenschild verwendet werden soll oder etwas anderes wie zum Beispiel ein Firmenlogo erhaben auf der Oberfläche eines Handys erscheinen soll, dann erreichen Sie das durch den Einsatz von Decals.
Das bringt mich direkt zum Punkt:
“ Wie erstellt man eine erhabene Textur (Bump Texture) für ein Decal in Showcase?“
Letztlich haben Sie verschiedene Möglichkeiten:
- CrasyBump (20Tage testen und dann 299$)
- Es geht auch günstiger Shader Map Pro (20$)
- Das nVidia Photoshop Plug-in (Kostenfrei)
Kyle Liao von OITC (Autodesk Distributor in Taiwan) hat zu diesem Thema ein Tutorial erstellt.
Enjoy reading!/Viel Spaß beim Lesen! 🙂